سلام روزبخیر
-علت صف خرید سنگین فباهنر تا این لحظه درج مطلب امروز 98/08/04
پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت صنايع مس شهيد باهنر - نماد: فباهنر |
موضوع: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه |
با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار
(مصوب 1395/07/17 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار
و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه
از مبلغ
1,125,000,000,000
ریال به مبلغ
12,228,332,000,000
ریال از محل
مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها
به منظور اصلاح ساختار مالي و بهبود نسبت مالکانه
که در تاریخ
1398/07/20 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه
می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.
|
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اعلام موافقت واگذاری اندک سهام باقی مانده دو خودروساز بزرگ و عرضه بلوک 14.5 و 17 درصدی ایران خودرو و سایپا به ایرنا گفت: به تجربه ثابت شده دولت بنگاهدار خوبی نیست. اگر خواهان رشد خودروسازی هستیم باید خصوصی سازی واقعی در آن انجام شود.
وی افزود: هرچند دولت کمتر از ۲۰ درصد در ایران خودرو و سایپا سهم دارد اما انتخاب مدیران عامل آنها از سوی وزارت صنعت یا سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) انتخاب میشود. باید مراقب بود باقی مانده سهام دولتی در خودروسازی به اهل آن واگذار شود.
امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت نیز گفت: امکان واگذاری سهام دولت در این دو خودروساز در مقطع کنونی فراهم نیست اما میتوان اقدامهای دیگری به انجام رساند.خصوصیسازی خودروسازان موضوعی است که در درازمدت به نتیجه میرسد. صنعت خودرو در شرایط کنونی با بحران مواجه بوده و نیازمند واکنش یا واکنشهایی سریع است.
وی با اشاره به بحران سال ۲۰۰۸ آمریکا هشدار داد: اگر خودروسازان ایرانی ورشکست شوند، صنعت فولاد و دیگر صنایع حتی بسیاری از بانکها ورشکست خواهند شد. واگذاری خودروسازان باید در سه مرحله انجام شود، یعنی پس از واگذاری اموال مازاد آنها باید شرکتهای بی ارتباط به خودروسازان واگذار شود، سپس سراغ ادغام شرکتهای اصلی آنها رفت.
کاکایی ادامه داد: بطور نمونه شرکتهای قطعهسازی زیادی زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا هستند که میتوان آنها را واگذار کرد و مدیریت آنها را به بخش خصوصی سپرد. در مرحله بعد ادغام شرکتهای اصلی مثل سایپا و سایپا دیزل یا ایران خودرو با ایران خودروی خراسان و ایران خودرو دیزل میتواند در دستور کار قرار گیرد. در این زمینه با وجود اینکه صحبتهای زیاد مطرح شده اما در عمل اقدامی انجام نشده است.
انتهای پیام
درباره این سایت